Hai să vedem cum explicăm etapele rezolvării unei probleme de scădere pentru clasa I într-un mod simplu și prietenos:
Vizualizează acest video pentru a înțelege mai bine ce este scăderea și cum se face sau poți accesa canalul nostru de Youtube cu toate lectiile pentru cei din clasa 1
În video de mai sus ai un alt exemplu
Hai să vedem cum explicăm etapele rezolvării unei probleme de scădere pentru clasa I într-un mod simplu și prietenos:
🧮 Etapele rezolvării unei probleme de scădere (pentru copii)
- 📖 Citim problema cu atenție
- Ce se întâmplă în poveste?
- Cine are ceva și cine pierde?
- 🔍 Găsim datele
- Ce numere apar?
- Ce reprezintă ele? (ex: creioane, bomboane, jucării)
- ❓ Ce trebuie să aflăm?
- Ce întrebare pune problema?
- Ce s-a pierdut sau ce a rămas?
- ➖ Alegem operația: SCĂDERE
- Dacă ceva se ia, se pierde sau rămâne mai puțin, folosim scăderea.
- ✏️ Scriem calculul
- Exemplu: „Ana are 8 mere. Mănâncă 3. Câte mere îi rămân?”
- Calcul:
8 - 3 = 5
- 📝 Scriem răspunsul
- „Anei îi rămân 5 mere.”
- 🔁 Verificăm
- Recitim problema și ne asigurăm că am răspuns corect.
🧒 Exemplu jucăuș
Problema: „Matei are 10 baloane. 4 se sparg. Câte baloane mai are?”
- Date: 10 și 4
- Operație: Scădere →
10 - 4 = 6 - Răspuns: „Matei mai are 6 baloane.”


Scrie un comentaru